Fra børnehave til skole

Bredsten-Gadbjerg Skole og de lokale daginstitutioner, har et tæt samarbejde omkring at skabe den bedst mulige overgang fra børnehave til skole for det enkelte barn. Vi har erfaret, at det er meget forskelligt fra barn til barn, hvordan de reagerer i overgange. Derfor arbejder vi med en genkendelighed fra børnenes start i vuggestuen, til de sendes videre til Bredsten-Gadbjerg Skole.

Vores fælles mål er, at børnene oplever det som positivt og trygt at stå i et skift, og har mod på at gå ind i nye fællesskaber med nysgerrighed på dette. For at nå dertil, arbejder vi med en fælles samarbejdsaftale. Vores udgangspunkt er, at vi har viljen og viden til at skabe de bedst mulige rammer for overgange, både mens barnet går i daginstitutionen og på skolen, men også i overgangen fra børnehave til skole.

Læs mere om overgange i samarbejdsaftalen mellem daginstitutionerne og Bredsten-Gadbjerg Skole.

Rev. 130923